Pages

APA ADA PADA GELARAN


Ni nak cerita kisah benar. Di SIS dulu keakraban kawan-kawan memang rapat. dengan sebab keakraban ni ada yang ok dan ada yang gaduh. Tapi orang lelaki ni gaduh tak lama. Lepas tu baik balik. Al herannya semua kekawan kita di SIS tu ada gelaran masing-masing. Tak leh nak panggil yang baik sikit. Tu yang jadi gaduh tu. Aku rasa Azmi Ahmad pun ada gelaran. Tapi aku dah lupa. gelaran ni selain dari gurauan ianya juga menyakitkan. Nak gelar tu boleh. Tapi tengok keadaan la. Jangan sebarang je dan tak kena tempat. Ada kawan aku tu pakar beri gelaran kat orang, tapi bila orang bagi gelaran kat dia, dia marah. Musykil... musykil.

Had yang pertama tu Asri Kotiuw, aku pun tak tau sapa bagi. Had nombor dua tu Syed Al Tempang ( memenag tempang pun ), Ketiga tu, Poilong sebab dia duk Aulong, Taiping. Yang keempat tu aku yang baik. Yang kelima Nizam Singh Banggali Dut Inspektor Shahab. Kelima Mokri MBL. Yang keenam Rozi Mat Ruuta ( apahal ruuta ) atau Beehon. Dan yang duduk nak terberak tu sape lagi Rhani Chada Ya Chidu... Cit.

Minta maaflah. Bukan nak promote abang-abang yang hemsem ni. Cuma nak refresh memori je. Salaaam.

2 comments:

XNaMa said...

Hahaha....

macam manala aku bley terjebak berkawan ngan korang ni wehhhhhhh kekeke gambo masa kiter sumer masih truna lagi ek...

Anonymous said...

hampeh hang sham haghung!!! hang sorang je ke smart??